مثلث شیطان
 
مختلف(فلسفه.فیزیک.نجوم.کتاب)
موضوعات علمی شامل فضا و فیزیک نجوم و غیره

 

نا حيه اي در غرب اقيانوس اطلس نزديك جنوب شرقي ايالت متحده تشكيل يك مثلث را مي دهد. اين مثلث از برمودا در شمال شروع شده و تا جنوب فلوريدا وسعت يافته وسپس به طرف مشرق كشيده مي شود. از باهاما و پورتريكو گذشته تا حدود 40 درجه غربي ادامه مي يابد و بعد از ان دوباره به برمودا مي رسدالبته بيشتر به صورت يك بيضي است تا مثلث. اين ناحيه داراي نيرويي مخرب و باور نكردني در دنياي راز هاي غير قابل تفسير است. راس اين مثلث محتملا برمودا و ميامي و فلوريدا سن خوان در پورتريكو هست.  معمولا مثلث برمودا را چنين بيان مي كنند جايي كه بيش از صدها هواپيما و كشتي در هواي تيره و تار نابود شده اند و بيشتر اين اتفاقات از سال 1945 به بعد روي داده است و دران محل بيش از هزار تن در  طول اين زمان جان خود را از دست داده اند بدون انكه حتي جسد يك نفر و يا قطعه اي از لوازم كشتي ها و يا هواپيماهاي نابود شده بر جاي مانده باشد. بسياري از هواپيماها در حالي نابود شده اند كه ارتباط راديويي با مقصد نهايي تا لحظه نا پديد شدن بر قرار بوده است و بعضي پيامهاي بسيار حيرت انگيزي مخابره كرده اند كه دلالت بر اين امر داشته است كه كنترل خود را بر روي دستگاههاي دقيق و حساس ناو بري از دست داده اند.عقربه قطب نماهاشان  مرتب به دور خود مي چرخيده و اسمان زرد و مه الود گشته در حالي كه قبل ان هوا صاف بوده و اقيانوس منقلب شده بون اينكه توضيحي براي ان وجود داشته باشد.در مورد هواپيماها چنين به نظر مي رسد كه ناگهان در يك چاه هوايي مي افتندو اين ناپديد شدنها در اين منطقه هم چنان ادامه دارد. فرضيات مختلفي براي اين موضوع بيان شده است. بعضي ان را تقدير  و سرنوشت مي دانند و بعضي ديگر ان را نتيجه  امواج جزر و مدي ناگهاني كه بوسيله زلزله و و گوي هاي اتشيني كه توسط اتشفشانهاي ناگهاني توليد شده و باعث انفجار نا گهاني اين كشتيها و هواپيماها و از بين رفتن انهاست. عده اي ان را نتيجه امدن بشقاب پرنده ها و موجودات فضايي مي دانند.و يك نظر كه توسط ادگار كايس بيان شده وجود كريستالهايي است كه در اين مناطق وجود دارد و باعث از كار افتادن دستگاههاي الكتريكي اين كشتيها و هواپيماها ميشود. بعضي ان را نتيجه فعاليتهاي مخفيانه و تحقيقات فضايي مي دانند.
تمام هواپيماهايي كه گم شده اند بوسيله خلبانهاي با تجربه هدايت مي شده اند و كليه اين هواپيماها مجهز به تجهيزات نجات در مواقع ضروري بو ده اند و هم چنين سيستم تماس راديويي و اكثرا در هواي مساعد و مناسب و در روز نا پديد شده اند. يكي از ويژگيهاي اين منطقه به اين صورت هست كه تقريبا تمام جرياناتي كه در نيمكره شمالي قرار دارد گردشي چون عقربه هاي ساعت دارد و انهايي كه در نيمكره جنوبي هستند بر خلاف عقربه هاي ساعت ولي بعضي جرياناتي كه در اين منطقه جود دارد مثل جريان بنگوئلا ازين قاعده مستثني هستندو علت ان را كسي نمي داندبرمودا همانند گرداب اشيا را به سمت خود مي كشد يعني بردار جاذبه ان به سمت عمق دريا و مركز زمين است.بادها و امواج به همين اندازه مرموز هستند
ناگهاني ترين و پرقدرت ترين طوفانها ناگهان در يك دريا و هواي ارام ظاهر ميشوند. يك راز پيچيده ديگر جريان اب گرم عجيب ابهاي سفيد گلف استريم است كه بعضي انرا نتيجه عبور دسته عظيمي از ماهيها ي منور و يا خاكي كه از حركت ماهي ها با اب مخلوط مي شود علت ان هر عاملي باشد انقدر ارزش داشت كه 5 قرن پيش كلمبوس اين نظريه را داد و اين اخرين نوري بود كه فضانوردان در راه فضا به زمين مي ديدند. منطقه مرموز ديگري در جنوب شرقي ژاپن كه بوميان به ان نام درياي شيطان داده اند وجود دارد كه در نظر ژاپنيها مشهورتر و خطر ناكتر از مثلث برمودا ست. ماهيگيران ان منطقه ازين دريا مي ترسيدند و عقيده داشتند كه انجا جايگاه شياطين و ديوها و هيولاهايي است كه كشتيها را مي ربايند.مثلث برمودا و درياي شيطان هر دو در طول جغرافيايي 80 درجه هستند و مو قعيت متقارني دارند.
نظريه اي كه وجود دارد اين است كه در مناطق اين چنيني قانون جاذبه زمين جاذبه مغناطيسي با قوانيني كه براي ما شناخته شده هستند منطبق نمي باشدو گردابهاي مغناطيسي كه در اين مكان ايجاد ميشوند بر روي دستگاههاي مخابراتي و مغناطيسي تاثير كرده و شايد حتي بر نيروي جاذبه نيز اختلالاتي ايجاد مي كند و موجب ميشود كشتيها و هواپيماها ناپديد شده و شايد موجب انتقال انها به بعدي ديگر از زمان ومكان گردد.بعضي از محققين دليل را  يوفو ها مي دانندو بسياري از ناپديد شدنهاي هواپيماها با رويت نورهاي غير عادي متقارن بوده و بعضي پيشتر رفته و اين اعمال را مربوط به تمدنهاي بسيار قديمي مي دانند كه در اين مناطق پيشرفت   كرده و پنهان هستند يا اينكه از مكاني ديگر به كره زمين امده و در اينجا اقامت كرده اند و در نهايت به عقيده بعضي محل اقامت امام زمان عج  در اين منطقه به نام جزيره خضرا مي دانند
ناپديد شدن كشتي ها در اين مثلث عموما در محدوده اي از غرب اقيانوس اطلس بنام درياي ساراگوسو روي داده است درياي ساراگوسا  نه تنها بوسيله گياهان عجيبش مشخص ميشود بلكه ارامش مرگبارش نيز از صفات مشخصه انست
و گورستان كشتي هاي گم شده و از ان بعنوان درياي وحشت ياد ميشود و بعضي از دريانوردان براي شور و حرارت بخشيدن بيشتر از بين رفتن كشتي هاي ديگري كه سالها پيش از بين رفته بود مثل كشتي معروف وايكينگها كه اسكلت ان هنوز باقي هست . كشتيهاي بادباني عربي و  حتي كشتي بزرگ جزيره اتلانتيس كه در قسمت جلو ان ورقه هايي از طلا تعبيه شده بود قرنهاست كه در دريايي بيحركت بر جاي مانده و نابود شده است را مربوط به اين دريا مي دانند



 

موقعیت مثلث برمودا
مثلث برمودا واقعا یک مثلث نیست، بلکه شباهت بیشتری به یک بیضی (و شاید هم دایره‌ای بزرگ) دارد که در روی بخشی از اقیانوس اطلس در سواحل جنوب شرقی آمریکا واقع است. راس آن نزدیک برمودا و قسمت انحنای آن از سمت پایین فلوریدا گسترش یافته و از پورتوریکو گذشته ، به طرف جنوب و شرق منحرف شده و از میان دریای سارگاسو عبور کرده و دوباره به طرف برمودا برگشته است. طول جغرافیایی در قسمت غرب مثلث برمودا 80 درجه است، بر روی خطی که شمال حقیقی و شمال مغناطیسی بر یکدیگر منطبق می‌گردند. در این نقطه هیچ انحرافی در قطب نما محاسبه نمی‌شود.

 

 

 

 

 

وینسنت گادیس که مثلث برمودا را نامگذاری کرده، آن را به صورت زیر توصیف می‌کند: « یک خط از فلوریدا تا برمودا ، دیگری از برمودا تا پورتویکو می‌گذرد و سومین خط از میان باهاما به فلوریدا بر می‌گردد. »

این محل فتنه‌انگیز و تقریبا باور نکردنی اسرار غیر قابل توصیف جهان را به خود اختصاص داده است. مثلث برمودا نامش را در نتیجه ناپدید شدن 6 هواپیمای نیروی دریایی همراه با تمام سرنشینان آنها در پنجم دسامبر 1945 کسب کرد. 5 فروند از این هواپیماها به دنبال اجرای ماموریتی عادی و آموزشی ، در منطقه مثلث ، پرواز می‌کردند که با ارسال پیامهایی عجیبی درخواست کمک کردند. هواپیمای ششم برای انجام عملیات نجات ، به هوا برخاست اما بعد از 23 ثانیه پرواز ناگهان از صفحه رادار محو شد که هر شش هواپیما به طرز فوق‌العاده مشکوکی مفقود شدند.

آخرین پیامهای مخابره شده آنها با برج مراقبت حاکی از وضعیت غیر عادی ، عدم روئیت خشکی ، از کار افتادن قطب نماها یا چرخش سریع عقربه آنها و اطمینان نداشتن از موقعیتشان بود. این در حالی بود که شرایط جوی برای پرواز مساعد بود و خلبانان و دیگر سرنشینان افرادی با تجربه و ورزیده بودند. با وجود مدتها جستجو هیچ اثری از قطعه شکسته ، لکه روغن ، آثاری از اجسام شناور ، خدمه یا تجمع مشکوکی از کوسه‌ها دیده نشد. هیچ حادثه‌ای چه قبل و چه بعد از آن ، تا این حد حیرت‌آورتر از ناپدید شدن دسته جمعی هواپیماهای مذکور نبوده است. در حوادثی مشابه در این منطقه ‌قایقها و کشتیهایی مفقود شده‌اند (قربانیان مثلث برمودا)، در برخی موارد هم فقط خدمه و سرنشینان ناپدید گشته‌اند.

ر اثر مرور زمان سیل شایعات در باره این منطقه قوت گرفت. شایعاتی از قبیل وجود یک هیولای عظیم الجثه در انجا، وجو معبری به جان دیگر، وجو یک نیروی مغناطیسی قوی در انجا و …. که اکثرا زائده تخیل مردم و منجمله روزنامه‌نگاران بود.

تا این که فکر کنم یک سال پیش بود که در اخبار اعلام شد که دانشمندان پی به دلیل علمی ناپدید شدن کشتی ها در مثلث برمودا پی بردند. انها با عکسبرداری هوایی و ماهواره ای از منطقه پی به وجود گسلها و دهانههایی آتشفشانی بزرگی در منطقه بردند که از آنها گاز متان بیرون می‌آمد.

جریان این گاز مکررا از دهانه این آتشفشان های ادامه داشته و موجب به ساطع شدن گاز از کف آب می‌شود. سقوط هواپیماها هم احتمالا به علت وجود گاز متان به نسبت زیاد در هوای اطراف هواپیما بوده و باعث توهم خلبان می‌شود. و موجب بیهوشی و یا گاه مرگ او می‌گردد. شاهد این مدعا هم وجود کف سفید رنگ در ساحل بر اثر خروج حباب های متان است که خلبانها بارها به آن اشاره کردند.

اين مثلث برمودا هنوز يک راز بزرگه گاز متان و آتشفشان ممکنه باشه اما علت اصلي نيست هنوز کسي نتونسته اونجا رو ببينه تصاوير ماهواره اي هم منطقه ي متلث شکلي رو نشون ميدن که تقريبا به صورت يه خشکيه که وسطش يه حالتي مانند گرداب بشدت عظيم وجود داره

منطقه وحشت

همه روزه هواپیماهای متعددی بر فراز مثلث برمودا پرواز می‌کنند. کشتیهای بزرگ و کوچک در آبهای آن در حال تردند و افراد زیادی برای بازدید ، به این منطقه مسافرت می‌کنند، بدون آنکه اتفاقی بیفتد. از طرف دیگر ، در دریاها و اقیانوسها در سراسر دنیا ، کشتیها و هواپیماهای زیادی مفقود شده و می‌شوند. پس چرا فقط مثلث برمودا از بقیه مناطق تفکیک شده است. علت این است که اولا هیچ امیدی برای یافتن حتی اثر و نشانه‌ای وجود ندارد. ثانیا در هیچ منطقه دیگر چنین ناپدید شدنهای بی دلیل ، بیشمار و نامعلوم روی نداده و به این خوبی ثبت نشده است.

مشاهدات و گزارشات

در بیشتر اتفاقات مثلث برمودا ، اکثر هواپیماها در حالی ناپدید شده‌اند که تماس رادیویی خود را با ایستگاههای مبدا و مقصدشان تا آخرین لحظه حفظ کرده‌اند و یا برخی دیگر در لحظات آخر پیامهای غیر عادی مخابره کرده‌اند که حاکی از عدم کنترل آنان بر روی دستگاه و ابزارها بوده است و یا چرخش عقربه‌های قطب نما به دور خود و تغییر رنگ آسمان اطراف به زردی و مه آلودی ، آن هم در روز صاف و آفتابی و یا تغییراتی غیر عادی در آبها که تا لحظاتی قبل آرام بوده‌اند، بدون بیان هیچ دلیل روشنی از چگونگی این وقایع.

این پیامها رفته رفته ضعیف‌تر و غیرقابل تشخیص‌تر شده و یا سریعا قطع شده‌اند. دقیقا مثل اینکه چیزی ارتباط رادیویی را قطع کرده باشد و یا چنانچه اظهار عقیده شده، در حال دور شدن و عقب رفتن از فضا و زمان بوده و دورتر و دورتر شده‌اند. در برخی موارد گزارشها حاکی از آن بود که نوری ناشناخته و غیر قابل تشریح روئیت شده است. همچنین توده سیاه و تاریکی در سطح دریا که پس از مدتی ناپدید شده ، در جریان اتفاقات مزبور گزارش شده است.

در مواردی هم گزارش شده که نقطه تاریک بزرگی در میان ستارگان در آسمان دیده شده که نوری متحرک از طرف زمین به آن قسمت وارد شده و سپس هر دو ناپدید شده‌اند. در تمام مدت دیده شدن تاریکی ، دستگاهها و سایر ابزارهای قایق‌های ناظر از کار افتاده بودند که پس از رفع تاریکی آسمان ، دوباره شروع بکار کرده‌اند.

در یک مورد هم پیامی عجیب از یک کشتی باری ژاپنی بدین مضمون دریافت گردید. «خطری همانند یک خنجر هم اکنون … به سرعت می‌آید … ما نمی‌توانیم فرار کنیم …» در هر حال بدون اینکه مشخص شود خنجر چه بود، کشتی ناپدید شد.

علل واقعه

علل فرضی طبیعی
توضیحات و علل فرضی مختلفی درباره حوادث مثلث برمودا ارائه شده است که معمول‌ترین فرضیات بر اساس مرگ غیر طبیعی (زیرا هیچ جسدی تا کنون بدست نیامده است.) بنا شده است. این توضیحات عبارتند از:

جزر و مد ناگهانی دریا در نتیجه زلزله در اعماق دریا ، وزش بادهای مخرب و اختلالات جوی ، گویهای آتشفشان که موجب انفجار هواپیماها می‌شود، گرفتار آمدن در جاذبه یک گرداب یا گردباد که باعث سقوط و انهدام هواپیماها یا انحراف مسیر کشتیها و مفقود شدن آنها در آب می‌شود، تحت تاثیر نیرویی مغناطیسی قرار گرفتن و اختلالات امواج الکترومغناطیسی، ولی این دلایل توجیه قابل قبولی برای ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای متعدد در یک منطقه نیست.

علل فرضی غیر طبیعی
دستگیری و ربوده شدن به وسیله زیردریایی یا بشقاب پرنده‌هایی متعلق به کراتی دیگر که برای تحقیق درباره حیات و زندگی باستان و حال ما انسانها به کره زمین آمده‌اند، می‌تواند علتی غیر طبیعی برای توجیه وقایع باشد.

یکی از عجیب‌ترین پیشنهادات در این مورد بوسیله ادگار کایس ، پیشگو و روانکاو و حکیم در دهه پنجم قرن بیست ، ارائه شده است. به عقیده وی قرنها قبل از کشف اشعه لیزر ، بومیان سواحل اقیانوس اطلس از کریستال به عنوان یک منبع انرژی و قدرت استفاده می‌کردند. به نظر کاین نوعی نیروی شیطانی القا شده از سوی آنها ، در عمق یک مایلی در قسمت غرب اندروس غرق شده که هنوز در برخی مواقع باعث از کار انداختن ابزار و وسایل الکتریکی کشتیها ، هواپیماها و در نهایت نابودی آنها می‌گردد.

 

ام. ک. جساپ که یک فضانورد ، منجم و متخصص کره ماه است، در کتابش به نام « در مورد بشقاب پرنده‌ها » ابزار می‌دارد که ناپدید شدن کشتیهای مشهور در مثلث برمودا ، به وسیله اجسام پرنده صورت گرفته است. وی مفقود شدن خدمه آنها را نیز به اجسام مزبور ربط می‌دهد. به عقیده جساپ یوفوها هر چه هستند، حوزه مغناطیسی موقتی ایجاد می‌کنند که دارای طرحی یونیزه شده است و می‌تواند باعث متلاشی شدن یا ناپدید شدن هواپیماها و کشتیها گردد. او روی این سوال کار می‌کرد که چگونه نیروی مغناطیسی کنترل شده و می‌تواند باعث نامرئی شدن گردد. نظریه میدان واحد انیشتین او را مجذوب کرده بود. جساپ هر دو اینها را کلیدی می‌دانست برای ظهور و محو شدن ناگهانی بشقاب پرنده‌ها و ناپدید شدن کشتیها و هواپیماها. ولی مرگ امکان ادامه فعالیت و نتیجه گیری را از جساپ گرفت و تحقیقاتش نیمه تمام ماند.

 

گذشته و آینده برمودا
به نظر می‌رسد که این منطقه طی زمانهای متمادی گذشته نیز در افسانه‌ها به منزله مکانی ترسناک وجود داشته و حتی خیلی قبل از تاریخ کشف آن و بعد از آن تاریخ تا صدها سال با عناوین «دریایی از مقبره‌ها» ، «مثلث شیطان» ، «مثلث مرگ» ، «دریای بدبختی» ، «گورستان آتلانتیک» نامیده می‌شده است.
شومی و بدشگونی مثلث برمودا حتی در عصر فضا نیز باعث تعجب انسانهایی چون کریستف کلمب و فضانوردان آپولو 13 که یکی کاشف در زمین و دیگری در فضاست، شده است.

 

 

 

 

 

اینکه چرا وقایع عجیب این منطقه گزارش نمی‌شود، شاید به دلیل ایجاد رعب و وحشت عمومی باشد، شاید هم چون دلیل اصلی وقایع معلوم نیست، اتفاقات مربوطه بازتاب نمی‌یابد. البته در اغلب گزارشات ارائه شده هم سانسورهایی وجود دارد که اصل وقایع را سرپوشیده نگه می‌دارد.

تصاویر کشتیهایی که در زمانهای مختلف در برمودا ناپدید شدند اولین 1780 میلادی و آخرین سال 1999 میلادی
http://www.bermuda-triangle.org/html/lost_ships.html

تصاویر هواپیماهای گرفتار در برمودا اولی 1942و آخری همین سال 2002
http://www.bermuda-triangle.org/html/lost_aircraft.html

این هم قربانیان مثلث برمودا :

هواپیماهای مهم مفقود شده

5 دسامبر 1945 : 5 هواپیمای جنگنده TBM متعلق به نیروی دریایی که در یک پرواز آموزشی از پایگاه دریایی هوایی فورت لادردیل در فلوریدا به هوا برخاستند و همگی ناپدید شدند. مجموع خلبان و سرنشینان آن 14 نفر بودند.

5 دسامبر 1945 : هواپیمای بمب افکنهای PBM مارتین مارینر با 13 خدمه که جهت نجات هواپیماهای TBM اعزام شده بود، چند دقیقه بعد از پرواز ارتباط رادیویی‌اش قطع شده و ناپدید گشت.

1947 : هواپیمای سوپر فورت C-54 متعلق به ارتش آمریکا در 100 مایلی برمودا ناپدید شد.

29 ژانویه 1948 : هواپیمای چهار موتوره استارتایگر از نوع تئودور 4 در حالیکه ارتباط رادیویی‌اش با مرکز قطع گردیده بود، در 380 مایلی شمال شرقی برمودا با 13 سرنشین و خدمه گم شد.

28 دسامبر 1948 : هواپیمای Dc-3 در مسیر سن خوان به میامی با 32 سرنشین به اضافه خدمه ناپدید شد.

17 ژانویه 1949 : استارآریل همتای هواپیمای استارتایگر ، در مسیر لندن به سانیتاگوی شیلی از طریق برمودا و جامائیکا ، در 380 مایلی جنوب و جنوب غربی برمودا سمت کینگستون پس از قطع ارتباط رادیویی‌اش ، ناپدید شد.

مارس 1950 : هواپیمای آمریکای گلوب ماستر در شمالی‌ترین قسمت مثلث در حالیکه رهسپار ایرلند بود، گم شد.

2 فوریه 1952 : هواپیمای باربری انگلیسی یورک در شمال مثلث که رهسپار جامائیکا بود، با 33 سرنشین ، ناپدید شد.

30 اکتبر 1954 : هواپیمای نیروی دریایی سوپر کانستلیشن با 40 سرنشین در شمال مثلث ناپدید گشت.

9 نوامبر 1956 : هواپیمای گشتی P5M متعلق به نیروی دریایی با 10 خدمه نزدیک برمودا ناپدید شد.

8 ژانویه 1962 : هواپیمای نیروی هوایی در مسیر لنگلی فیلد ، در ویرجینیا به آزورز ، گم شد.

28 آگوست 1963 : دو هواپیمای جدید متعلق به نیروی هوایی ، چهار موتوره از نوع KC- 135 استراتوتانکرز از پایگاه هوایی همستید ، در فلوریدا به قصد پیوستن به گروه اختصاص یافته جهت سوخت گیری ، در 300 مایلی جنوب غربی برمودا ناپدید شد.

5 ژوئن 1965 : هواپیمای C- 119 باکسکار با 10 خدمه در جنوب شرقی باهاما ناپدید گردید.

11 ژانویه 1967 : هواپیمای YC- 122 شکاری که به هواپیمای باری تبدیل شده بود، با 4 سرنشین در ناحیه گلف استریم بین پالم‌بیج و گراند باهاما گم شد.

22 سپتامبر 1963 : هواپیمای بازی C-132 که رهسپار آزوزر بود، ناپدید گشت.
کشتیهای مهم مفقود شده
لیست زیر کشتیهای مهمی که در مثلث برمودا ناپدید شده‌اند یا بدون هیچ سرنشینی به حالت غرق شده در آبها پیدا شده‌اند، را نشان می‌دهد.

1840 : کشتی بزرگ فرانسوی رزالی که از اروپا عازم هاوانا بود، در مثلث برمودا با تمام وسایل دریانوردی و مجموعه‌های دست نخورده پیدا شد، در حالی که تمام سرنشینان آن ناپدید شده بودند.

ژانویه 1880 : کشتی جنگی بادبان‌دار انگلیسی آتلانتا ، برمودا را به مقصد انگلستان با 290 سرنشین ترک کرد که احتمالا در محلی نه چندان دور از برمودا باید ناپدید شده باشد.

اکتبر 1902 : کشتی آلمانی سه دکله فریا ، مدت زمانی کوتاه بعد از ترک مانزانیوی کوبا در حالیکه خیلی ناجور کج شده و قسمتی از دکل آن از بین رفته و لنگر آن آویزان بود، پیدا شد. تقویم اتاق کاپیتان 14 اکتبر یعنی روز بعد از حرکت را نشان می‌داد.

مارس 1918 : کشتی نیروی دریایی آمریکا به نام یواس. اس سیکلوپز ، 19000 تنی با طول 500 پا در چهارم مارس از باربادوس با 309 سرنشین و خدمه به طرف نورفولک حرکت کرد. نه هوا بد بود، نه پیامی رادیویی دریافت شد و نه قطعه شکسته‌ای هرگز از آن بدست آمد.

1925 : اس. اس. کاتوپاکسی که از چارلستون عازم هاوانا بود، ناپدید گردید.

آوریل 1932 : دو کشتی دکل‌دار جان و مری ، ثبت شده در نیویورک ، شناور اما خالی از سرنشین در 50 مایلی جنوب برمودا در حالیکه بادبانهایشان جمع شده بود و بدنه آنها به تازگی نقاشی گردیده بود، پیدا شدند.

فوریه 1940 : کشتی گلوریا کلیت از سینت وینسنت ، متعلق به کمپانی هند غربی ، بدون سرنشین از 200 مایلی جنوب موبایل در آلاباما پیدا شد، در حالیکه همه وسایل آن دست نخورده و منظم بود.

22 اکتبر 1944 : کشتی باری کوبایی به نام رابیکن در حالی که همه سرنشینان آن به به جز یک سگ ، به نظر می رسید که کشتی را ترک کرده‌اند، بوسیله گارد ساحلی در گلف استریم از سواحل فلوریدا پیدا شد.

ژوئن 1950 : کشتی باری اس. اس. سندرا به طول 350 پا از ساوانای جورجیا به مقصد پورتو کابلو ، در ونزوئلا با 300 تن محموله حشره‌کش از سینت آگوستین در فلوریدا ، عبور کرد و سپس بدون باقی گذاشتن هیچ اثری از خود ناپدید گردید.

سپتامبر 1955 : کشتی کانمارا 4 به طرزی مرموز در 400 مایلی جنوب غربی برمودا غرق شده بود.

2 فوریه 1963 : کشتی باری مارین سولفور کوئین به طول 425 پا که از بیومونت در تگزاس رهسپار نورفولک در ویرجنیا بود، بدون ارسال هیچ پیامی اثری یا باقی گذاشتن شکسته پاره‌ای از خود با تمام خدمه و سرنشینان ناپدید شد.

اژوئیه 1963 : کشتی کوچک ماهیگیری اسنو بوی با 63 پا طول و 40 سرنشین ، در جامائیکا به مقصد شمال شرقی کی ، در 80 مایلی جنوب برمودا ناپدید گشت.

1924 : کشتی باری ژاپنی ری فوکو مارو در فاصله‌ای بین باهاما و کوبا تقاضای کمک کرد و سپس ناپدید شد.

1931 : کشتی باری استیونجر با 43 خدمه ناپدید گردید.

مارس 1938 : کشتی باری استرالیایی آنجلو استرالین با 39 خدمه ، خبری را بدین مضمون «همه چیز خوب است» برای آخرین بار از آزورز مخابره کرد.
دسامبر 1967 : قایق مسابقه‌ای رواناک با 46 پا طول در حالیکه از خشکی اطراف قابل روئیت بود، ناپدید گردید.

24 دسامبر 1967 : کشتی ویچ کرافت به حالت شناور در بندری در یک مایلی میامی پیداش شد، در حالیکه کابین هدایت کشتی سرنشینان و مالک آن همگی ناپدید شده بودند.

آوریل 1970 : کشتی باری میلتون یاتریدز که از نیو اورلئان عازم کیپ تاون بود، ناپدید شد.

مارس 1973 : کشتی باری هزار تنی آنتیا که با 32 خدمه در مسیر نیوپورت نیوز به آلمان در حال دریانوردی بود، ناپدید گردید.

يك دانشمند ژئوفيزيك ساكن شهر وارونژ روسيه مدعي كشف علت طبيعي روي دادن حوادث ناگوار در منطقه «مثلث برمودا» شد. به گزارش خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در آسياي ميانه،‌ «ولاديسلاو بوكريف» در اين زمينه گفت: ويژگي عجيب مثلث برمودا توسط طبيعت برنامه‌ريزي شده است كه يكي از شعبات جريانات گرم گلف‌استريم، با گردش در جهت عقربه هاي ساعت در منطقه درياي «سارگاسوف»، با جهش در ساحل فلوريدا به سمت عرض شمالي بالا روي مي دهد. اين حركت به ياد آورنده پرتاب كننده ديسكي مي باشد كه در آغاز خود مي چرخد و تنها در لحظه اي كه بالاترين سرعت زاويه‌يي را بدست آورد، ديسك را به جلو پرتاب مي كند. برمودا، گودالي مستقل و عظيم است. جريانات حلقه‌يي آن، مشروط به اشكال خطوط ساحلي و عمق كم آن است كه تا 26 متر مي باشد. به نظر وي وجود ميكرو و ماكرو گودال هايي در اين منطقه، مولد آشفتگي هاي جاذبه‌يي و مغناطيسي مي باشد كه در نتيجه آن دستگاه ها از كار افتاده و ارگانيزم انسان سنگيني‌اي را تحمل مي كند كه گاهي مرگ‌بار است. وي مي گويد: از آنجايي كه در اين منطقه، گردش آب در جهت عقربه‌هاي ساعت است، برمودا همانند گرداب اشيا را به سمت خود مي كشد، يعني بردار جاذبه به سمت عمق دريا و مركز زمين است. به گفته اين دانشمند روسي، برمودا براي وسايط نقليه هوايي و دريايي تنها در زمان وقوع جزر در دريا خطرناك است. در اين فاز، ابتدا گودال هاي آبي و پس از آن گودال هاي هوايي پديدار مي شوند. اين وضعيت همانند فنجاني است كه به طور ناگهاني انتهاي آن را باز كنند. آب به سمت شكاف حركت مي كند و حركتي گردشي به خود مي گيرد و در امتداد خود، جريان هوايي را مي راند. اين دانشمند ژئوفيزيك روسيه مي افزايد: با دانستن فاز جريان مد و ويژگي تشكيل جريانات، مي توان روشي را ايجاد كرد كه وقوع حادثه را در اين مثلث ناآرام، همچنين در ساير نقاط خطرناك جهان هشدار دهد.

گورستان آتلانتيك

منطقه ي وسيع و مثلث شكلي كه در قسمت شمالي اقيانوس اطلس واقع شده وقايع عجيبي را در خود به ثبت رسانده است اين وقايع عجيب شامل ناپديد شدن افراد، كشتيها و هواپيماها ميشود. گوشه هاي اين مثلث را، ۱) جزيره ي برمودا ۲) ميامي، فلوريدا و ۳) سن خوان، پوئرتو ريكو تشكيل ميدهند. مثلث برمودا به مثلث شيطان نيز معروف است.

مقعیت جغرافیایی منطقه….

Bermuda Triangle

اولين گزارش از اتفاق هاي مرموز در اين منطقه به ۱۴۹۲ ميلادي و از » Christopher Columbus » بر مي گردد، وي در هين سفرش در اطراف اين منطقه اظهار كرده است كه قطب نما ها دچار مشكل شده بودند و همچنين او و تمام خدمه ي كشتي نور عجيبي مانند شعله ي آتش را در آسمان مشاهده كرده اند.

مشهور ترين اتفاق در مثلث برمودا مربوط به ناپديد شدن ۵ هواپيماي نيروي دريايي ارتش ايالات متحده است كه پرواز ۱۹ معروف است.در ۵ دسامبر سال ۱۹۴۵ پنج هواپيماي بمب افكن » Avenger Torpedo » در فراز منطقه ي برمودا ناپديد شدند. هر پنج هواپيما از » Ft. Lauderdale » فلوريدا به آن منطقه جهت انجام تمرين نظامي اعزام شده بودند و سرپرستی این گروه را ستوان » Charles Taylor » بر عهده داشت. در ابتداي پرواز ناگهان قطب نماي ستوان » Taylor » دچار مشكل گرديد و او سعي كرد كه هواپيما ها را تنها با استفاده از نقشه راهنمايي كند. در آخر كلماتي كه از آن پنج هواپيما شنيده شد اين بود » همه چيز غير عاديه .. دريا اون جوري كه بايد باشه نيست !! » حال واقعا» چه اتفاقي افتاده است؟ آيا يك نقص فني بوده و باعث سقوط هواپيما ها شده است؟ يا اتفاق هاي عجيب ديگر باعث ناپديد شدن آنها شده است؟

 

از بعضي از گزارشها بدست آمده كه اشيا ديسك مانند عجيبي در اين منطقه ديده شده اند كه بر روي آب معلق بوده و يا به داخل آب رفته اند» UFO ها «. ورود آنها به آب مشكلي براي آنها ايجاد نميكند و اين به خاطر نوع سيستم محركه اي است كه توسط آنها استفاده ميشود مانند » Gravity Drive » (توضيحات در پست قبلي) يا نوعي نيروي الكترو مگنتيكي كه مشكلاتي را براي دستگاه ها ايجاد ميكنند و همين نكته ميتواند علت ايجاد مشكل در قطب نماهاي آن ۵ هواپيما نيز باشد.

http://www.bermuda-triangle.org/html/lost_ships.html

http://www.bermuda-triangle.org/html/lost_aircraft.html

www.arvah.net


نظرات شما عزیزان:

محسن صدر
ساعت13:51---17 آذر 1391
wow بسیار جالب و زیبا

دستت درد نکنه . خیلی جالب بود


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید با سلام خدمت بازدیدکنندگان محترم شما می توانید با عضویت در این وبلاگ از تمامی امکانات که فقط مخصوص افراد عضو است بهره مند گردید و حتی مطلب جدید به آن اضافه کنید و به نام خودتان به ثبت برسانید با وارد نمودن ایمیل خود در خبرنامه،اطلاعات و خبرهای تازه از جهان علم و فن آوری به ایمیل شما ارسال میگردد. شما میتوانید از طریق لینک ثبت نام نسبت به عضویت درultra-violetاقدام نمایید. باعث افتخار ماست که شما یکی از کاربران ما باشید
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مختلف(فلسفه- فیزیک-نجوم-فضا- زمین) و آدرس ultra-violet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 356
بازدید دیروز : 1013
بازدید هفته : 1397
بازدید ماه : 1605
بازدید کل : 74588
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 79
تعداد آنلاین : 1