خداوند ، کیهان را نیافریده است
 
مختلف(فلسفه.فیزیک.نجوم.کتاب)
موضوعات علمی شامل فضا و فیزیک نجوم و غیره

این دانشمند بزرگ از سال 1974 برای اتحاد و ادغام دو نظریه ی بنیادین فیزیک یعنی نظریه ی نسبیّت عام انیشتین که پیرامون جاذبه و امواج گرانشی بین ذرات در مقیاس بزرگ ( نیروی قوی ) است ، و نظریه ی کوانتوم ذرات که پیرامون نیروهای بین ذرات درون اتمی ( نیروی ضعیف ) است –  تلاش میکند .
اظهارات اخیر او نشان می دهد که وی دیدگاههای پیشین خود درباره ی مذهب را کنار گذاشته است.
هاوکینگ اخیرا اظهار داشته است که :

 
« قوانین علمی و فیزیکی نشان میدهند که میتوان این اعتقاد  که خداوند در بینگ بنگ دخیل بوده است را به سادگی  کنار گذاشت . »  
    وی در کتاب « تاریخچه ی زمان » می نویسد :

 «
کشف یک نظریه ی جامع ، پیروزی نهایی عقل و خرد بشر است  براین تفکر که :  ذهن خدا را بشناسیم . ( دلیل آفرینش ) »
هاوکینگ در کتاب اخیر خود بیان میکند که  :
 «
کشف سیاره ای در سال 1992 که دور ستاره ای جز خورشید میگشت ، دیدگاه پدر علم فیزیک ، اسحاق نیوتون ، را پیرامون اینکه « در هستی چنین بی نظمی هایی نمی تواند اتفاق بیافتد ، زیرا خدا آنها را آفریده است »  رد کرد . »  

 
  انطباقی از شرایط نجومی ، به طور تصادفی برای ما اتفاق افتاده است .                  

تنها خورشید منظومه ی شمسی ، ترکیب خوش اقبال فاصله ی زمین خورشید  و  جرم خورشیدی ، نه بسا دور تر نه نزدیکتر ، شواهد را بدان وا میدارد ، که زمین به گونه ای به وجود آمده است تا ما انسان ها را خرسند کند .
 
   
هاوکینگ ، که تنها قادر به تکلم با کامپیوتر تولید کننده ی صداهای ترکیبی ست ، از بیماری عصبی فساد عضلانی رنج می برد که طی سالهای گذشته ، این بیماری پیشرف داشته و او را تقریبا به طور کامل فلج کرده است . وی از 20 سالگی دچار این بیماری شد ، اما همچنان به کسب شهرت به عنوان یکی از پیشروان و دانشمندان بزرگ ادامه داد ؛ و همچنین او به عنوان مهمان در نمایش  اولیه فیلم star trek و سریال کارتونی سیمسونها و Futurama  شناخته میشود .

وی سال گذشته اظهار داشت که فعالیت خود را در دانشگاه کمبریج ، به عنوان استاد یار ریاضی ، سمتی که تنها توسط نیوتون و هاوکینگ از سال 1979 اداره می شده است ، کم خواهد کرد .

  بسیاری او را جانشین نیوتون و انیشتین در عصر ما می دانند


نظرات شما عزیزان:

حسین آقاپور
ساعت16:38---27 آذر 1396
سلام- الهه خانم برای این که خیالتون از بابت خدا قرص و محکم بشه، بدونید فیزیک نمی تونه خدا را انکار کنه. یکی از قوانین فیزیکی که خیلی هم متینه، بیگ بنگ است و اون میگه که زمانی ماده ای بود که منفجر شده و کهکشانها را بوجود آورده، اما فیزیک در مورد این که ان ماده اولیه از کجا آمده اظهار نظر نمیتونه بکنه و اونو خدا آفریده و بیگ بنگ هم یکی از قوانین خداست.

ایمان
ساعت22:42---29 ارديبهشت 1393
سلام ، انسان از چیزی که نمی داند می ترسد انسان به چیزی که در برابرش احساس ترس و حقارت کند حس احترام و پرستش دارد مثال این گفته قداست آلت تناسلی مردانه در نزد بعضی اقوام هندوست که آفریدگار می پنداشتنداش اما هنوز در نزد ما ستاره پرستان عصر نو حضور دارند به امید درک عمیق حقیقت بی هیچ تعصب علم سوز

SNAKE
ساعت2:00---9 فروردين 1391
مثل این دانشمنده نیستم اما میگم اگه خداوند ، کیهان را نیافریده است پس اینا خودشون بوجود اومدن؟ الهه جان چشمک ستاره چشمک خدا نیست بلکه عظمت خداست.

یه سوال > ما کامپیوتر خونه میز و .... میسازیم پس کی ما و این هستی رو ساخته؟


SNAKE
ساعت1:59---9 فروردين 1391
مثل این دانشمنده نیستم اما میگم اگه خداوند ، کیهان را نیافریده است پس اینا خودشون بوجود اومدن؟ الهه جان چشمک ستاره چشمک خدا نیست بلکه عظمت خداست.
یه سوال > ما کامپیوتر خونه میز و .... میسازیم پس کا ما و این هستی رو ساخته؟


الهه
ساعت3:02---11 فروردين 1390
"خداوند ، کیهان را نیافریده است و بیگ بنگ ، نتیجه ای اجتناب ناپذیر از قوانین فیزیکی بود "
واقعا بهش حق می دم!
خودمو با ایشون مقایسه نمی کنم ولی من همیشه می ترسم هرچقد بیشتر قانونای طبیعت رو یاد بگیرم بیشتر به آفرینندگی خدا شک کنم!
اگه من از ستاره ها چیزی ندونم وقتی دارم به خدا فکر می کنم و در عین حال به آسمون نگاه ...، اگه چشمک یه ستاره توجهمو جلب کرد می ذارم به حساب چشمک خدا ولی وقتی علت علمیشو بدونم... این فکرا یه کم سخت میشه! شاید باید هردوتا دلیل رو قبول کرد..


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
سه شنبه 17 اسفند 1389برچسب:خداوند,کیهان,را,نیافریده,است, :: 15:6
بهنام
درباره وبلاگ


به وبلاگ خودتان خوش آمدید با سلام خدمت بازدیدکنندگان محترم شما می توانید با عضویت در این وبلاگ از تمامی امکانات که فقط مخصوص افراد عضو است بهره مند گردید و حتی مطلب جدید به آن اضافه کنید و به نام خودتان به ثبت برسانید با وارد نمودن ایمیل خود در خبرنامه،اطلاعات و خبرهای تازه از جهان علم و فن آوری به ایمیل شما ارسال میگردد. شما میتوانید از طریق لینک ثبت نام نسبت به عضویت درultra-violetاقدام نمایید. باعث افتخار ماست که شما یکی از کاربران ما باشید
آخرین مطالب
نويسندگان
موضوعات
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مختلف(فلسفه- فیزیک-نجوم-فضا- زمین) و آدرس ultra-violet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2182
بازدید دیروز : 2404
بازدید هفته : 4614
بازدید ماه : 4822
بازدید کل : 77805
تعداد مطالب : 42
تعداد نظرات : 79
تعداد آنلاین : 1